Bağımsız Denetim Firması

 


Denetim, mali işlerin usulüne uygun yürütülmesi ve finansal tabloların doğru ve düzgün bir şekilde ortaya konulması amacıyla dışarıdan bir firmadan alınan bütüncül mali kontrol hizmetidir. Bağımsız denetim firması, herhangi bir sektördeki şirkete hizmet verirken tamamıyla tarafsız davranır ve hizmet verdiği şirkete ilişkin verileri, objektif bir biçimde sunar. Verilerin, eksiksiz, doğru ve gerçeğe uygun sunumu oldukça büyük önem arz eder.

Bağımsız denetim firmaları hem şirketin hem de genel manada finansal sistemin güvenilirliği için son derece kilit bir rol oynar. Denetim, şirket bilgilerinin ara verilmeksizin incelenmesiyle şekillenir ve hızla gelişen kurumsal raporlama ortamına mutlak ayak uydurmak zorundadır. Yatırımcılar, şirketlere yatırımda bulunurken finansal olduğu kadar finansal olmayan bilgileri de değerlendirmeye tabi tutarlar.

Denetim Neden Önemlidir?

Denetimle birlikte, şirkete dair tüm hususlar netliğe kavuşturulur. Mali netlik kazanmayan hiçbir bilgi kalmaz. Hazırlanan denetim raporunun, uluslararası muhasebe ve raporlama standartlarına uygun olması beklenir. Böylelikle dışarıdan bakan herhangi biri de raporu anlayabilme noktasında herhangi bir sıkıntı yaşamaz.

Yeminli mali müşavir İstanbul ilinde, şirketin mali bilgilerinin doğruluğu ve düzeninden mesuldür. Mali müşavirlerin, muhasebe defteri tutmak dışındaki sahip oldukları bütün yetki ve sorumlulukları taşır. Mali müşavirden farkı bu kişilere tasdik yetkisi verilmesidir. Şirketlerin; beyanname, vergi ve finansal kayıtlarının doğruluğunu devlet namına denetleme ve onaylama yetkisi bulunur.

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Instagram Yabancı Beğeni

Kepenk Sistemleri Nedir?

Aşık Etme Duası