Eimza Başvuru

 


Elektronik ortamda ıslak imza yerine geçen, elektronik imzanın kısaltılmış hali olan eimza sahibi olabilmek için sistemde eimza başvuru gereklidir. Son derece güvenli olan ve işlemleri hızlandıran Eimza yönteminin kullanımı giderek artıyor.

Eimza Başvurusu Nasıl Yapılır?

Eimza için Kamu Sertifikasyon Merkezi internet adresinden başvuru portalı giriş ekranına erişim sağlanmalıdır. Ekranda istenilen bilgiler; Resimdeki yazıyı giriniz, Kimlik No, Ad, Soyad, Doğum yeri ve Doğum Tarihidir. Bu bilgiler Merkezi Nüfus İdaresi Sisteminde yer aldığı şekliyle doldurulmalıdır. Bu işlem sonrasında başvuru ekranı açılacaktır.

İlgili alanların istediği bilgiler yazıldıktan sonra Form Onayla kutucuğuna tıklanır. Onaylanan formun ardından sms onay kodunun cep telefonuna gönderilmesi için onay istenir. Telefona gelen kod açılan penceredeki sms kodu doğrulama alanına yazılır ve tamam’a tıklanır.

Açılan yeni pencerede Islak İmzalı Başvuru Arayüzüne tıklanır. Başvuru formunu aç sekmesine basılarak, başvuru formu PDF formatında kaydedilir. Kişi bu formun çıktısını alarak imzalar ve yetkili kişiye teslim eder.

Eimza Kurulumu

Eimza kullanmayı aktifleştirmek için eimzanın yanında gönderilen CD’den kart sürücü yazılımı bilgisayara kurulmalıdır. Bu kurulan yazılımla elektronik sertifikaya giriş yapıldığında eimza kullanıma uygun duruma gelmiştir.

Eimza Nerelerde Kullanılır?

Elektronik imzanın kullanıldığı çeşitli yerler vardır. Örneğin;

  • Kurumlardaki iletişimde,
  • İnternet bankacılığı,
  • İnternet üzerindeki sözleşmeler,
  • İnternet üzerinden verilen siparişlerde,
  • Sigortacılık,
  • Vergi ödemeleri

Gibi durumlar için elektronik imza kullanılır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Instagram Yabancı Beğeni

Kepenk Sistemleri Nedir?

Aşık Etme Duası